TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT BLOG INI

Saturday 17 January 2009

Di bawah pohon ajuwa



Ini adalah pohon kurma berhampiran dengan masjid Bir Ali. Masjid ini terletak lebih kurang 6 kilometer dari Madinah Al-Mukaramah .Masjid Bir Ali tempat berniat meqat untuk berihram sebelum bertolak ke Mekah. Apabila aku bergambar di sini mak cik aku yang no:4 ketawa dan tersenyum, katanya tak ada tempat lain ke nak bergambar!.........pokok kurma ni zaman mak cik muda-muda lagi dah bergambar.Masa tu aku rasa umurku lebih kurang 2 tahun ....

Sebenarnya ibuku yang suruh bergambar berhampiran dengan pokok kurma ajuwa ni. Kurma ajuwa ni adalah kurma kegemaran Nabi kita Muhammad S.A.W. Kurma ini boleh menjadi penawar apabila kita makan 7 biji pagi dan 7 biji petang.Harganya dalam pasaran sekarang lebih kurang RM 120 sekilogram. Ibu saudara aku yang no:6 juga berminat dengan kurma ajuwa ini sehinggakan nama samarannya pun diletakkan kurmaajuwa.

Puaslah kami semua mencari siapalah empunya diri yang menamakan dirinya kurma ajuwa rupa-rupanya mak cik aku yang suka melancong ni, lihatlah gambarnya di bawah pohon ajuwa semoga kami semua dapat lagi pergi ke sana Insyaalah.......aku yang menulis artikal ni menumpang di NUR EHSAN dia sedang tidur kalau dia tahu pun buat selamber dek je.......

No comments:

Post a Comment